antradienis, balandžio 19, 2005

McLarenas kalba Kentukyje po iškilusios kontraversijos

Brian McLaren mokė aukštojoje mokykloje, turinčioje ryšių su Kentukio Baptistų Konvencija, ir kalbėjo apie kontraversiją.
„Aš nesakau, kad man nesvarbu, ar žmonės yra krikščionys, ar ne,“ – sakė jis. – „Aš sakau, kad noriu, jog žmonės sektų Jėzumi, bet sekti Jėzų, kai kuriose situacijose, nebūtinai gali reikšti, kad jiems reikės save sieti su krikščionių religija.“

„Tai – ne naujiena misiologijoje,“ – pridėjo jis. – „Daugybė Pietų baptistų misionierių ugdo mokinius mokinių bendruomenėse, ...kurios renkasi namuose ir kitose vietose, bet nesieja savęs su krikščionybe ir atsisieja nuo savosios religijos.“

„Taip ypač dažnai nutinka musulmonų šalyse. Jie – Jėzaus mokiniai, bet dėl daugybės priežasčių nesako, kad jie – krikščionys.“

Pastebėdamas, kad „Jėzaus mokinių buvo dar iki tol, kada buvo išrastas žodis ‚krikščionis‘,“ – McLaren kalbėjo, – „Juos pirmiausia pavadino krikščionimis Antiochijoje. Todėl, manau, turim biblinį precedentą sekti Jėzumi ir nenaudoti to žodžio.“

„Svarbu,“ – tvirtino jis, – „kad žmonės išpažintų Jėzų Viešpačiu. Aš noriu padėti žmonėms būti aktyviais Jėzaus, kuris yra jų Viešpats, mokiniais.“

Ir dar pridūrė: „Mus pašaukė ne privilegijoms, o atsakomybei. ... Kas, jei Jėzaus misija yra kurti bendruomenės, kurios išplėšia žmones iš egocentriškumo? ... Kad kitų žmonių interesai stovėtų aukščiau manųjų; tai – radikali mūsų esybės transformacija.“
Šaltinis

8 komentarai:

  1. Labai keista, malonu ir net kazkaip baugu rasti kazkieno jau uzrasytas mintis, kuriomis gyveni pats...
    Siandien gatveje mane pasivijo toks jaunas vyrukas, vienos baznycios verbuotojas, as jam pasakiau, kad esu tikintis, kad su manimi nebereikia vargti, tegu jis iesko netikinciu ir pasakoja Evangeklija tiems, kurie dar negirdejo, bet jis prikibo kaip vantos lapas ir pradejo teirautis, i kokia baznycia vaikstau. Nedaug truko, kad buciau pasiuntes i gera vieta, nes buvo aisku: jam visai nesvarbu mano isgelbejimas, jam reikia uzverbuoti dar viena auku salitini...
    Manau, galima uzsiverbuoti i bet kuria baznycia ir toliau gyventi be Jezaus, galima nesiverbuoti nei i kataliku, nei i liuteronu, nei i staciatikiu art kokia kita sekta, bet meginti sekti Mokytoju.
    Taciau tokiame kelyje matau viena pavoju. Nenoredamas tapatintis su konkrecia religine struktura, visgi turi suvokti save kaip Kristaus sekeja. Ir ne tik suvokti sirdyje, bet ir pasakyti viesai. Kitaip visas gyvenimas gali nueiti sunniui ant uopdegos, nes Jezus perspejo: kas Jo issigins zmoniu akivaizdoje, to ir Jis issigins savo Tevo akivaizdoje.
    Mano nuomone, viesai issiginti Jezaus - prarasti Jo protekcija.

    AtsakytiPanaikinti
  2. na, čia ne jėzaus išsigynimas. čia, greičiau, tokių krikščionių išsigynimas, kurie nesąmones daro. va ir tu apie tokį pasakoji... plius, tokia pozicija parodo, kad ne denominacijos apsprendžia reikalą, kaip ir pats mini. pats kelias, sekimas jėzumi, o ne priklausymas kažkam, apsprendžia išganymą.

    AtsakytiPanaikinti
  3. Žodziu, svarbiausia gerai leist laiką, kad niekas apie tave nežinotų ir niekas neprikibtų, kad esi krikščionis, alaus retkarčiais pasiurbt ir dar paklaust kamyno "Turbūt ir tu Jėzaus mokinys". Tada parodyt taikos ženklą ir viskas OK.

    kai perskaičiau, suprantu, kaip įvyko, kad krikščionių bažnyčios tarnautojus homoseksualistus įšventina.
    Tiesiog netapatina su krikščionybe.
    taigi, Simonai, pagalvok ku čia nesioš.

    Tai ne tolerancija, o nesveikas kažkoks... Tuo labiau, kad be savo denominacijos esi nulis, gerb. draugas pastoriau, ant jos galvos ir joji ir kakoji. Pasirink vieną poziciją.

    AtsakytiPanaikinti
  4. Nu šakės, kaip piktai, Linai. Nu tu bent bandai įsiskaityt į tekstą???
    Niekas nesiūlo išsiginti Kristaus, bet va dėl tokio kaip tu... tai vis dažniau suabejoju ar tikrai mes to paties Jėzaus išpažinėjai???
    Labai puiku, kad tu su savo denominacija moki labai gražiai sugyventi.

    AtsakytiPanaikinti
  5. Joakimai, aš visada sakau tai, ką galvoju.
    Šiuo atveju man nepatinka, kad Simonas nuolat rašydamas užmetinėja žmonėms, kurių pastorius pats yra. Jeigu jam to niekas nepasako, tai aš, mužikas iš kaimo, pasakau.
    Tai grynai formalus požiūris tiek į žmones, tiek ir į Dievą. Visa katalikybė greit bus anoniminė, nemanau, kad ir evangeliškiems žmonėms reikia būti "anoniminiams alkoholikams".
    O dėl Jėzaus išpažinimo, tai neturiu noro įrodinėt, kad ir aš ir aš...
    Mano Jėzus dažnai žmonėms sakydavo ir "Veidmainiai", "angių išperos" ir dar griežtesnių žodžių. Krikščionis niekada nebuvo muilas;)

    AtsakytiPanaikinti
  6. Vaikinai, per smarkiai uzvezet vienas kitam. Jeigu kalbama apie nenora tapatintis tik su kokia nors sekta, o ne su Kristumi, tai kas cia baisaus? Linai, negi mane laikysi "anoniminiu krikscioniu", jeigu as nenoriu apsiriboti viena kuria nors sekta, ispazinti vienos kurios nors pakraipos tologu, tarkim, baptistu, sventus nutarimus? Bet jeigu imsiu salintis ir paties Mokytojo, tada, zinoma, toks is manes mokinys... Tada tikrai apie Geraja naujiena beliks paplepeti smukleje prie alaus.

    AtsakytiPanaikinti
  7. Tai va ir sutinku su tavim, Petrai, kad svarbiausia yra krikščionybė gyvenime, o ne tai kokiais žodžiais mes barsimės. O jau žmonių smerkimą tikrai geriau palikti Dievui.

    AtsakytiPanaikinti
  8. Tinklaraščio administratorius pašalino šį komentarą.

    AtsakytiPanaikinti