pirmadienis, kovo 28, 2005

Dievo Karalystė be Muri?

Nepulsiu ginti šių Berdiajevo pasvarstymų, bet man jie gražūs:

Mirė mano mylimas katinas. Kas nors pasakys, kad ši mirtis nėra tragiška, juk gyvūnas nėra asmenybė. Šis argumentas man, išgyvenusiam gilų liūdesį, yra nereikšmingas dėl daugelio priežasčių. Gyvūnas, kuriame atrandu daug grožio, proto, švelnumo ir žavesio sąvybių - turi aiškų individualumą, nepakartojamą savo lygyje. Tai ne asmenybė žmogiška prasme, bet visgi tai tam tikro lygio asmenybė. Svarbiausia, kad mano didelė meilė mano katinui, kaip ir kiekviena meilė, reikalauja nemirtingumo, amžinybės. Aš negaliu mąstyti apie Dievo Karalystę be mano Muri. Kalbu apie mano visiškai asmeninį santykį ir man gali būti labai tragiška mirtis sutvėrimo, kuriam neigiama teisė vadintis asmenybe. Man visada kėlė pasipiktinimą Dekarto teorija, kad gyvūnas neturi sielos ir yra tik mechanizmas, ši teorija man atrodė kvaila. Ir dėl to aš jau niekada nesugebėjau mylėti Dekarto. Bet man kelia pasipiktinimą ir neigimas nemirtingumo galimybės gyvūnams. Einu toliau. Ir mirtis medžio, kurį aš mylėjau ir kuriuo aš gėrėjausi, man gali būti tragiškas, ir mano dvasinė jėga gali būti nukreipta jo prisikėlimui.

Iš Nikolajaus Berdiajevo knygos Egzistencinė dieviškumo ir žmogiškumo dialektika.

Nuotraukoje mano draugas Ramis su savo kačium.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą