antradienis, balandžio 19, 2005

Postmodernus krikščionis - III dalis

Mane sužavėjo vieno metodistų teologo ir futuristo nupieštas vaizdinys: besisupantis vaikas. Norėdamas skristi pirmyn, jis lošiasi atgal ir spiria į orą kojomis pirmyn. Man rodos, tai – bažnyčios dinamiškas prototipas. Negalim sau leisti sėdėti ir mosikuoti kojomis stovinčiose sūpynėse. Jėzus mus kviečia judėti, Jėzus kviečia suptis, Jėzus kviečia džiaugtis gyvenimu matant aplinkui veikiant Dievą.

Aš trokštu suptis – lenktis atgal ir žiūrėti, kaip mano tikėjimo broliai ir sesės šlovino Dievą ir atsiliepė į jo iššūkius būti druska ir šviesa pasaulyje, kaip jie rūpinosi vargšais, kaip aukojo savo gyvenimus, o ne rūpinosi vien savimi ir savo namais. Aš lenkiuosi atgal ir matau daugybę šlovinimo perlų, nuostabių maldų, kurios ir toliau išreiškia mano širdį Dievui.

Bet aš spiriu kojomis į priekį ir esu įsitikinęs – Dievas mums paruošęs daugybę naujų siurprizų, naujų iššūkių, į kuriuos reikės atrasti naujus atsakymus, nes senieji nebe daug tepadės. Esu įsitikinęs, kad kai keičiasi žmonės, keičiasi kultūra, turi keistis ir kalba, keisis ir mąstymo konstrukcijos, keisis metaforos, keisis mūsų vaizduotė.

Mums vėl iš naujo tenka atsakyti į daugybę klausimų. Ką reiškia šlovinti Dievą? Ką reiškia būti išgelbėtu? Ką reiškia būti Bažnyčia? Ką reiškia mylėti savo artimą? Ką reiškia rūpintis vargšais, našlaičiais ir našlėmis? Ką reiškia būti Dangaus Karalystės piliečiu?

Ir todėl, manau, esam priversti kalbėtis apie tuos dalykus. Esam priversti loštis atgal ir spirtis į priekį ir tai daryti vienu metu, o ne paeiliui...

Kai tik užsimenam apie namų bažnyčią, vienas iš pirmųjų klausimų, kurį išgirstam yra „kaip šlovinsim“? Bet teks atsakyti dar daugybę kitų klausimų. Kaip atrodys vadovai? Kaip atrodys mokymas? Kaip augsime dvasiškai? Kaip atrodys tarnystė? Kaip atrodys misija? Ką kalbėsime apie tikėjimą? Ką reiškia evangelizacija? Pasikalbėsim apie besikeičiančias metaforas. Ir nemanau, kad mes turim pasirinkimą. Man rodos, kad apie tai kalbėtis būtina, jei norim toliau save vadinti Jėzaus mokiniais.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą