Arvydas Malinauskas
Dar vieną gabaliukas be cenzūrosGal kada esat skaitę arba girdėję Evangelijoje pagal Joną 11, 1 – 44 užrašytą istoriją apie tai, kaip Jėzus prikėlė mirusį Lozorių? Jei nors kartą ją perskaitėt arba išgirdot, ilgai neturėtumėt pamiršt. Istorija, kuri galėtų būti scenarijumi filmui, pažymėtam bent jau ,,N-14”. Vaizdas būtų sukrečiantis. Jautruoliai(-ės) užsimerktų ir dėl drąsos susikibtų rankomis. Tik įsivaizduokim išeinantį iš kapo Lozorių, kurio ,,rankos ir kojos dar buvo suvystytos aprišalais, o veidas apvyniotas drobule” (44 eil.). Siaubas! Keturios dienos kaip miręs (plg. 39), todėl kvepiantis ne ,,Fa”. Šita scena ko gero nustelbtų ir patį stebuklą. ,,Tikintiesiems” tai – ,,eilinis” Jėzaus stebuklas, kaip Nedai – ,,eilinė diena rojuje”, o visiems ,,netikėliams” – ,,pasaka”, primenanti kadaise girdėtą ,,Miegančiąją gražuolę” arba ,,Snieguolę”. Palikim šįkart visas diskusijas apie stebuklų istoriškumą ,,Rašto aiškintojams” ir žvilgtelkim į Jėzaus veidą. Du kartus užsiminęs apie tai, jog Jėzus susigraudino (,,labai susigraudino”, 33 eil., ir ,,vėl susigraudinęs”, 38 eil.), evangelistas Jonas pastebi: ,,Jėzus pravirko”. Ašaros Jėzaus akyse. Sakoma, kad vyrams verkti gėda., kad ašaros – tai silpnumo požymis. Tačiau vienąkart girdėjau ir priešingai: ašaros liudija stiprybę. Meilės stiprybę. Tačiau Jėzaus ašaros man primena ne tik Jėzaus meilę Lozoriui, Marijai, Mortai, Judui, Šarūnui, Viktorui, Daliai … Ašaros Jėzaus akyse man pasako daugiau negu visi kristologijos ir teologijos vadovėliai.
na as manau kad asaros taj kazks biologiskai reikalingo., bet pajutus skausma nebutina pulti verkti. tai lyg issunkimas savo kuno. juk asaros skirtos aki valyti, kad ji neisdziutu.
AtsakytiPanaikinti